در سفرهای هوایی، چگونه به فوریت های پزشکی رسیدگی می گردد؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، در صورت بروز بیماری برای مسافران سفرهای هوایی، امکانات کافی برای انجام فوریت های پزشکی در هواپیما وجود دارد و مهمانداران برای کار با تجهیزات پزشکی، آموزش کافی دیده اند.

در سفرهای هوایی، چگونه به فوریت های پزشکی رسیدگی می گردد؟

آیا در سفرهای هوایی، تیم پزشکی در هواپیما حضور دارد؟ وقتی در ارتفاع چند هزار متری هستید، زمین بسیار کوچک به نظر می رسد؛ انسان ها از این ارتفاع دیده نمی شوند؛ خودروها و اتوبوس ها به میزان یک مورچه هستند و ساختمان ها تنها کمی بزرگ تر از خانه های عروسکی به نظر می رسند. در چنین ارتفاع بالایی، فاصله زیادی با امنیت و شهرنشینی دارید و اگر یکی از مسافران هواپیما دچار مشکل پزشکی گردد، نگرانی های زیادی به وجود می آید.

در سفر هوایی، بروز مسائل پزشکی و احتیاج فوری به امدادرسانی، آخرین اتفاقی است که به فکر هر مسافری خطور می نماید؛ اما اصلا جای نگرانی نیست.

همه شرکت های هواپیمایی برای رسیدگی به بیماری مسافران در شرایط اورژانسی، راهکارهای زیادی دارند و تجهیزات و داروهای پزشکی مورداحتیاج را در هواپیما قرار داده اند. در ادامه این مقاله از وبلاگ سال آرامش به طور اجمالی به این موارد اشاره خواهیم کرد.

به جای جستجو در سایت های مختلف فروشنده بلیط هواپیما، تمام فروشنده های بلیط مورد نظر خود را در موتور جستجوی پرواز وبلاگ سال آرامش ببینید.

1. احتمال وقوع شرایط اورژانسی پزشکی در حین پرواز چقدر است؟

طبق پژوهش منتشرشده در مجله علمی New England Journal of Medicine در سال 2013، در هر 604 پرواز، یک اتفاق اورژانسی پزشکی رخ می دهد. در بیشتر مواقع، این موارد اورژانسی را می توان در حین پرواز مدیریت کرد و تنها هفت درصد از آن ها منجر به تغییر جهت هواپیما و فرود خارج از برنامه می گردد. بنابراین، می توان این اطمینان خاطر را به مسافران سفرهای هوایی داد که در صورت احتیاج به فوریت های پزشکی، هیچ جای نگرانی نیست.

2. شایع ترین مسائل پزشکی در حین پرواز چیست؟

شایع ترین موارد پزشکی در سفرهای هوایی، اغلب شامل بیهوشی یا غش کردن ناگهانی بیماران است که در اصطلاح پزشکی، سنکوپ (syncope) نامیده می گردد. تنگی نفس و استفراغ نیز موارد اورژانسی دیگری هستند که در سفرهای هوایی رخ می دهند. بیماری های قلبی در بیماران دارای سابقه نیز از جمله موارد شایع است. با این حال، از ایست قلبی به عنوان رایج ترین علت مرگ ومیر در هواپیما یاد می گردد. اگر از بیماری های قلبی رنج می برید، پیش از سفر درباره شرایط سلامتی خود و توانایی قلبتان برای یک سفر طولانی هوایی، با پزشک مشورت کنید.

3. در صورت بیماری، سرعت رسیدگی به بیمار چطور است؟

خوشبختانه، همه هواپیماها مجهز به جعبه یاری های اولیه هستند که شامل گوشی پزشکی، ماسک CPR، سوزن و سرنگ، آسپرین، اپی نفرین و تعدادی داروی دیگر می شوند. در حالت عادی، این داروها برای مراقبت از مسافر بیمار کفایت می نمایند. مهمانداران نیز برای احیای قلبی ریوی، آموزش های لازم را دیده اند و نحوه استفاده از دفیبریلاتور (دستگاهی که شوک الکتریکی به عضله قلب می رساند) را می دانند. اگر جان بیمار در معرض خطر جدی قرار داشته باشد، هواپیما به سمت نزدیک ترین فرودگاه تغییر جهت می دهد. در هر صورت، منطقی ترین کار این است که داروهای خود را برای مواقع اضطراری به همراه داشته باشید.

4. هنگام بروز شرایط اورژانسی پزشکی، چه اتفاقی می افتد؟

در صورت بروز شرایط اورژانسی پزشکی در هواپیما، ابتدا سوال هایی درباره مسائل پزشکی، علائم آن و مدت بیماری، از مسافر پرسیده می گردد. نبض بیمار، فشار خون و سایر علائم حیاتی مورد آنالیز قرار می گیرد. پس از تشخیص بیماری و با توجه به نوع آن، برای فرد بیمار، ماسک اکسیژن زده یا دارو و سرم تزریق می گردد. سپس، خدمه هواپیما هماهنگی های لازم را با تیم پزشکی مستقر در فرودگاه انجام می دهند تا پس از فرود هواپیما، بیمار به بیمارستان منتقل گردد.

5. اگر پزشکی در هواپیما نباشد، چه کسی به بیمار یاری می نماید؟

اگر خوش شانس باشید، یک پزشک هم سفر شما خواهد بود؛ اما در غیر این صورت، خدمه هواپیما با پزشکان یا مراکز بهداشتی روی زمین تماس می گیرند تا توصیه های لازم برای رسیدگی به شرایط را فورا دریافت نمایند.

6. به عنوان پزشک، آیا اجازه یاری به مسافران دیگر را دارید؟

آیا به عنوان یک پزشک می توانید به هم سفر بیمار خود یاری کنید؟ به طور حتم، بله؛ اما اگر خواب آلوده یا خسته هستید، بهتر است چنین کاری نکنید. شاید روی زمین، یکی از برترین پزشکان باشید؛ ولی شرایط در هواپیما فرق می نماید و محدودیت فضا و کمبود تجهیزات در ارتفاع چند هزار متری و همین طور نداشتن تجربه کار در چنین شرایطی می تواند دردسرساز گردد. در هر صورت اگر فکر می کنید کاری از دستتان برمی آید، دریغ نکنید.

سخن آخر اینکه، نگران بروز بیماری در سفر هوایی نباشید! تجهیزات کافی برای این گونه مواقع در هواپیما وجود دارد و برای برطرف نگرانی می توانید پس از فرود آمدن، دوباره شرایط سلامتی خود را نزد یک پزشک معتمد آنالیز کنید تا خیالتان از هر جهت، راحت گردد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های داخلی یا خارجی را دارید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز وبلاگ سال آرامش بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر تهیه کنید. استفاده از وبلاگ سال آرامش باعث می گردد تا احتیاجی نباشد برای پیدا کردن برترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی، چندین سایت را آنالیز کنید و آخرین قیمت ها از آژانس های سرشناس را یک جا مشاهده کنید.

منبع: کجارو / triphobo.com

به "در سفرهای هوایی، چگونه به فوریت های پزشکی رسیدگی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفرهای هوایی، چگونه به فوریت های پزشکی رسیدگی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید