خبرنگاران ترکمنستان شنا و ماهیگیری در خزر را ممنوع نمود

به گزارش وبلاگ سال آرامش، تهران- خبرنگاران - ترکمنستان به منظور جلوگیری از ابتلاء ساکنان ترکمنباشی و سایر شهرهای ساحلی این کشور واقع در حاشیه دریای خزر، شنا، قایقرانی و ماهیگیری در این دریا را ممنوع گفت.

خبرنگاران ترکمنستان شنا و ماهیگیری در خزر را ممنوع نمود

به گزارش خبرگزاری Fergana ازبکستان، دلایل این ممنوعیت هنوز معین نیست اما ساکنان محلی زباله های شناور در دریا از جمله ماسک های پزشکی استفاده شده و دستکش بر روی سطح آب دریا مشاهده نموده اند.

به همین دلیل، این فرضیه به وجود آمده است که زباله ها توسط جریان آب از سواحل کشورهای دیگر به ترکمنستان آورده شده و ممنوعیت شنا و ماهیگیری با توجه به اقدامات پیشگیرانه در مقابل ویروس کرونا وضع شده است.

تا به امروز هیچ مورد رسمی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان در آسیای میانه اعلام نشده است. اما بعضی رسانه های غربی به شایعات و اتهاماتی در مورد پنهانکاری احتمالی دولت ترکمنستان درباره کرونا در این کشور دامن زده اند.

دولت این کشور اواخر ماه ژانویه (اواسط بهمن ماه) تمام پروازها به بانکوک تایلند و پکن پایتخت چین را به حالت تعلیق درآورد و همچنین اواسط اسفند ماه نیز از ورود تمام شهروندان کشورهای تحت تاثیر ویروس کرونا به ترکمنستان جلوگیری کرد. از ماه مارس (فروردین) نیز به منظور جلوگیری از ورود کرونا به ترکمنستان تمام پروازهای خارجی به فرودگاه بین المللی ترکمن آباد در شمال شرقی ترکمنستان منتقل شده و مسافران ورودی از خارج مورد آنالیز قرار می گیرند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ترکمنستان شنا و ماهیگیری در خزر را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترکمنستان شنا و ماهیگیری در خزر را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید