معین تسهیلات آموزشی برای دانشجویانی که از آموزش الکترونیک بهره نبردند

به گزارش وبلاگ سال آرامش، معاون آموزشی وزارت علوم درباره تسهیلات آموزشی برای آن دسته از دانشجویانی که نتوانستند از سیستم آموزش های الکترونیک استفاده نمایند، شرح داد.

معین تسهیلات آموزشی برای دانشجویانی که از آموزش الکترونیک بهره نبردند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سال آرامش، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در تبادل نظر با رادیو فرهنگ گفت: تمام جهان در بخش های مختلف از جمله آموزش با شیوع بیماری کووید 19 غافلگیر شده اند و به خاطر حفظ سلامتی و مسائل بهداشتی توقف کلاس های حضوری در دانشگاه های کشور ضروری شد.

وی اضافه نمود: از همان ابتدا با توجه به پیش بینی هایی که می شد در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه آموزش بر روی مسئله آموزش های غیرحضوری متمرکز شد. با توجه به دو دهه سابقه ای که بعضی از دانشگاه های کشور در حوزه آموزش های الکترونیکی داشتند، خیلی زود توانستند خود را تطبیق دهند و شرایط را فراهم نموده و تعداد زیادی از دانشجویان را در دانشگاه های خود پوشش دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به تشکیل کارگروه آموزش های الکترونیکی در وزارت علوم اظهار داشت: این کارگروه با مشاوره و هدایت هایی که اخذ کرد توانست در پنجاه روز گذشته زیرساخت هایی را فراهم کند که آموزش های الکترونیکی را به دانشجویان عرضه کند.

به گفته وی، این امر تجربه ای جدید و برای نخستین بار است که در این حجم و وسعت، آموزش الکترونیکی را به دانشجویان ارائه می گردد.

خاکی صدیق اضافه نمود: با توجه به اینکه دانشجویان و استادان ما از سطح دانش فناوری اطلاعات و یا دسترسی و امکانات یکسان برخوردار نیستند، در این زمینه با چالش هایی روبه رو هستیم، ولی در مجموع این امر یک راه چاره مطمئن برای بحث آموزش است.

معاون آموزش وزارت علوم با بیان اینکه هم اکنون در کل جهان طبق آخرین آمار دریافتی از یونسکو 91.3 درصد دانش آموزان و دانشجویان با این موضوع درگیر هستند، گفت: امیدواریم این تجربه باعث گردد که نظام آموزشی ما یک تحولی در این حوزه داشته باشد.

وی اظهار داشت: اگر به هر دلیلی دانشجویی نتواند از این سیستم آموزش الکترونیک استفاده نماید، بعضی تسهیلات آموزشی از جمله حذف ترم بدون احتساب، حذف تعدادی واحد درسی مدنظر دانشجو، سهولت در میهمان شدن دانشجویان در شهر های محل زندگی خود و معرفی به استاد تا 2 برابر در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معین تسهیلات آموزشی برای دانشجویانی که از آموزش الکترونیک بهره نبردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین تسهیلات آموزشی برای دانشجویانی که از آموزش الکترونیک بهره نبردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید