تبدیل مرکز به قطب گردشگری، جهش ضریب اشغال هتل های تهران، باوجود احتمال بعضی هنجارشکنی ها، استان تهران به دور از حاشیه میزبان گردشگران بود

به گزارش وبلاگ سال آرامش، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان تهران در تبادل نظر با روزپلاس به برنامه های ویژه نوروزی و رمضانی در مرکز اشاره نمود و گفت: با وجود حاشیه سازی بیگانگان برای تلخ شدن کام مردم در نوروز اما تهران به یکی از مراکز ویژه گردشگری تبدیل شد.

تبدیل مرکز به قطب گردشگری، جهش ضریب اشغال هتل های تهران، باوجود احتمال بعضی هنجارشکنی ها، استان تهران به دور از حاشیه میزبان گردشگران بود

پرهام جانفشان به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های استان تهران در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: در ایام تعطیلات جلسه ستاد سفر استان به ریاست استاندار، معاونین ایشان و روسای کارگروه های تخصصی عضو ستاد شهر برگزار گردید، کارگروه های تخصصی حمل و نقل در اداره حمل و نقل خاتمهه ها ، کارگروه هلال احمر برای امداد و نجات جاده ای ، کارگروه اسکان در اداره کل گردشگری و کلیه کارگروه های زیر مجموعه برای تسهیل امورات گردشگران تشکیل شدند.

وی اضافه نمود: ما 32جلسه هماهنگی در سطح استان و فرمانداری ها و کارگروه های 14گانه که ذیل ستاد سفر هست برگزار کردیم که نتیجه آن 19نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان است. یکی از توصیه های رییس جمهور و وزیر محترم نیز این بود که ما حتما در ایام نوروز بازارچه های صنایع دستی بومی را در ورودی و مرکز عبور گردشگران و مسافران نوروزی تشکیل دهیم در نتیجه، در 16شهرستان نمایشگاه صنایع دستی محلی را برپا کردیم و در شهر تهران نیز به صورت تخصصی سه نمایشگاه برپا شد که کاخ موزه سعد آباد و موزه آبگینه پربازدید ترین نمایشگاه های صنایع دستی بود.

جانفشان به نصب قابل توجه بیلبوردها جهت هدایت مسافرین اشاره نمود و گفت: یکی از کارهایی که سال جاری در سطح شهر تهران انجام شد نصب تابلوهای مراکز گردشگری با همکاری شهرداری و سازمان زیباسازی تهران بود. بیلبوردهای جاذبه های گردشگری بصورت وسیع در سطح شهر نصب و این کار باعث شد تعداد بازدیدنمایندگان از موزه ها و مراکز تاریخی و گردشگری نسبت به سال های گذشته افزایش بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه گفت: برآورد ما این است که بیش از 500هزار نفر فقط از موزه های تابع وزارت میراث تهران بازدید کردند. در کاخ موزه سعدآباد حداقل روزانه 15 تا 17هزار نفر مراجعه نماینده داشتیم که در نوع خودش بی نظیر است. تعداد بازدید نمایندگانی که از جاذبه های تاریخی،فرهنگی و تاریخی و توریستی استان داریم حدود 1میلیون و 526هزار نفر است که نسبت به سال های گذشته حدود 25 درصد رشد داشته.

وی به افزایش استفاده از هتل های تهران نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: در سال های گذشته سطح اشغال هتل ها در ایام نوروز به پایین ترین اندازه خود می رسید، اما در سال های گذشته برنامه ریزی خاصی را آغاز کردیم و آن هم اینکه در عید تهران باید مقصد سفر باشد و خداروشکر این امر محقق شد، آنقدر که سال جاری حدود 65درصد ظرفیت هتل های ما در ایام تعطیلات رزرو شده بود. آمار از 20درصد به 60درصد رسید که یک کار مهم و ارزشمند است.

جانفشان در مورد اندازه رسیدگی به شکایات مردمی گفت: یکی دیگر از کارهای که ستاد خدمات سفر انجام داد رسیدگی به شکایات سامانه وزارت گردشگری بود. 179شکایت واصله برای استان تهران در این سامانه به وسیله مردم اطلاع رسانی شد که به همه آن شکایت در اسرع وقت با تشکیل جلسات تخصصی ،رسیدگی و رای صادر شد و رضایت فرد شاکی نیز اخذ شد.

نظارت بر اماکن گردشگری انجام شد. ما بازدید های نظارتی از هتل ها و مراکز گردشگری را در دستور کار مان داشتیم. 901 بازدید نظارتی تا 15فروردین از این مراکز انجام گرفت.

وی در ادامه به برپایی تورها اشاره نمود و گفت: از دیگر برنامه های شاخص تورهای موضوعی بود که در سطح استان تهران در این ایام برپا شد یکی از تورهایی که مورد توجه نهاده شد تهران گردی بچه های مسجد بود . مساجدی در تهران تعیین شد و به صورت رایگان به وسیله اداره کل گردشگری استان تهران از کاخ گلستان و موزه آبگینه بازدید کردند و افطاری مختصری در اختیار دوستان مسجدی نهاده شد. هر شب در موزه آبگینه بحث شاهنامه خوانی به وسیله یکی از بچه ها هنرمند به اضافه آیین نامه محلی ،جشنواره اقوام و نمایشگاه صنایع دستی در طی این 20 روز انجام شد.

جانفشان ضمن اشاره به گردشگری گل و گیاه در پاکدشت تاکید نمود: شهرستان پاکدشت مورد توجه آقای رییس جمهور بوده از این جهت بخش استفاده از موضوع گردشگری گل و گیاه نیز قابل توجه است که تورهای گردشگری یک روزه در شهرستان انجام شد.

جانفشان ادامه داد: یک عروسکی به نام مانی تهران گرد داریم که برای آشنایی بچه ها با موضوعات موزه است که همراه ما بود و توانست بچه ها را با موضوع موزه ها آشنا کند.

وی اعلام نمود: ما سال جاری در تهران با لطف دستگاه اجرایی،فرمانداران ،معاونین استاندار، استاندار، پلیس راهبر، پلیس راه و .. علی رغم بعضی حاشیه هایی که قرار بود ایجاد گردد اما توفیقاتی قابل توجهی داشتیم آنقدر که صرفا یک و نیم میلیون نفر از جاذبه های تاریخی بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران به حاشیه سازی بیگانگان اشاره نمود و گفت: دشمنان می خواستند با هنجارشکنی و طراحی شیطنت ها نوروز را به کام مردم تلخ نمایند اما استان تهران بدون هیچ حاشیه ای کارش را انجام داد و با توجه به اینکه بخشی از ایام نوروز ماه رمضان بود بدون هیچ حاشیه ای تعطیلات خاتمه رسید و با حمایت های وزارت گردشگری و ستاد گردشگری کشور باری که روی دوشمان بود به سلامت به مقصد رسید و اکنون برنامه ریزی می کنیم در سال 1402 که سال مهمی در کشور است در حوزه جذب بیشتر توریسم همکاری بیشتری با ارگان های مثل شهرداری وزارت راه و شهرسازی و وزارت فرهنگ و ارشاد و اوقاف و... داشته باشیم تا بتوانیم رونق بیشتری به گردشگری تهران بدهیم.

جانفشان در خاتمه اعلام نمود: تهران غیر از جاذبه های تاریخی ، کاخ موزه ها ،بازار تهران ،مساجد ،امامزاده ها و حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری و بی بی شهربانو، دارای جاذبه گردشگری دیگری نیز هست مثلا بیشترین مراکز پارک های تفریحی و مراکز تفریح را داریم که در مجتمع های مختلف بوجود آمده است. سال جاری پل طبیعت، تپه های عباس آباد، برج میلاد، باغ کتاب مملو از جمعیت بود که باید از مدیریت آنها تشکر کرد . قطعا تهران مقصد ویژه گردشگری است. ما برنامه ریزی می کنیم این تورها دائمی باشد تا مردم بتوانند از شهرستان به تهران بیایند و لذت ببرند.

منبع: گردشبان

به "تبدیل مرکز به قطب گردشگری، جهش ضریب اشغال هتل های تهران، باوجود احتمال بعضی هنجارشکنی ها، استان تهران به دور از حاشیه میزبان گردشگران بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل مرکز به قطب گردشگری، جهش ضریب اشغال هتل های تهران، باوجود احتمال بعضی هنجارشکنی ها، استان تهران به دور از حاشیه میزبان گردشگران بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید