تا حالا در یک تابه دو نوع غذا پخته اید؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، کو کو دو رنگش خوبه...! تلفیق کردن دو کوکو در یک تابه، هم رنگ بندی غذا را از آنچه معمول شده متنوع تر می نماید و هم ذائقه را برای خوردن بیشتر تحریک می نماید و همه چیز مهیا می گردد برای خوردن.

تا حالا در یک تابه دو نوع غذا پخته اید؟

وبلاگ سال آرامش،: هیچ وقت از تجربه کردن نترسید، مخصوصا در ترکیب غذاها و پخت یک غذای نو.

مواد لازم

6 عدد تخم مرغ

2 عدد سیب زمینی میانه

یک عدد پیاز میانه

250 گرم سبزی کوکو(تره، جعفری و برگ کاهو) خرد شده

50 گرم گردو

2 ق غ زرشک

یک ق غ آرد

یک ق م گل سرخ ساییده شده

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

یک ق غ زعفران آب شده

روغن به میزان لازم

1. سیب زمینی ها را در یک قابلمه بگذارید تا آب پز شوند. سه عدد از تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و خوب هم بزنید. آرد را هم کم کم به آن اضافه کنید؛ نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، یک قاشق زرشک، پودر گل و یک قاشق زعفران آب نموده را هم به آن اضافه نموده کاملا مخلوط کنید. بعد از پخت کامل سیب زمینی ها، پوست آنها را بگیرید و همراه پیاز در کاسه ای رنده نموده، به مایه اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را کاملا به هم بزنید.

2. تابه را روی حرارت ملایم گرم کنید و میزانی روغن در آن بریزید تا داغ گردد. مایه کوکو را در تابه بریزید و با پشت قاشق کف تابه صاف کنید. تابه را به مدت 20 دقیقه در فر با حرارت 150 درجه سانتی گراد قرار دهید تا خودش را بگیرد و نیم پز گردد.

3. برای لایه دوم سه عدد تخم مرغ به جامانده را هم در یک کاسه دیگرخوب بزنید. نمک، فلفل، زرد چوبه، زرشک و گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس سبزی کوکو را اضافه کنید و مخلوط حاصل را کاملا به هم بزنید. کوکو را از فر در آورید و لایه دوم را روی لایه قبلی پخش نموده با پشت قاشق به صورت یکنواخت پهن کنید.

4. کوکو را برای بار دوم در فر قرار دهید و شعله بالای فر را روشن کنید تا به مدت 20 دقیقه در حرارت 150 درجه سانتی گراد بپزید. بعد از پخت کامل، اجازه دهید کوکو کمی سردتر گردد و بعد آن را در یک بشقاب بزرگ برگردانید و برای سرو به قطعات مناسب برش بزنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "تا حالا در یک تابه دو نوع غذا پخته اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا حالا در یک تابه دو نوع غذا پخته اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید