از تنفس جعبه ای تا منقبض کردن ران ها؛ هشت راه فوری برای کاهش استرس

به گزارش وبلاگ سال آرامش، مطالعات نشان می دهند که نقاشی می تواند به درمان تروما یاری کند و می تواند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را تا بیش از 80 درصد کاهش دهد. ثابت شده که بیست دقیقه در روز کار با خاک رس، رقصیدن تا آواز خواندن، نوشتن، زمزمه کردن استرس تان را کاهش می دهد.

از تنفس جعبه ای تا منقبض کردن ران ها؛ هشت راه فوری برای کاهش استرس

به گزارش وبلاگ سال آرامش به نقل از دیلی تلگراف، از نوشتن احساسات تان گرفته تا سفت کردن ران های تان در اینجا بعضی از برترین راهکار های ضد استرس ذکر شده اند.

1- احساسات خود را بنویسید

افکار خود را روی کاغذ بیاورید. مطالعات علوم اعصاب نشان داده اند که اگر احساسات تان را بنویسید دستگاه لیمبیک را کاهش می دهد و قشر جلوی مغز را تحریک می نماید که به شما اجازه می دهد احساس آرامش بیش تری داشته باشید و به شما اجازه خواهد داد واضح تر فکر کنید. اجازه دهید احساسات تان از ترس گرفته تا خشم و عصبانیت یا احساسات دیگر ایجاد گردد و آن را در یک حباب احساسات بر روی صفحه یادداشت کنید. این تمرین را چند بار در روز تکرار کنید.

2- تنفس جعبه ای را امتحان کنید

نیرو های دریایی ایالات متحده اخیرا این تکنیک را برای یاری به سربازان در مواجهه با موقعیت های پر استرس در طول نبرد اتخاذ نموده اند. انجام این کار آسان است. برای شمارش چهار عدد به وسیله بینی نفس بکشید چهار شمارش را انجام دهید و وقتی به عدد چهارم رسیدید نفس تان را نگه دارید. تنفس جعبه ای باعث می گردد بدن وارد حالت پاراسمپاتیک یا استراحت و هضم گردد که به آرام شدن بدن در موقعیت های استرس زا یاری می نماید.

3-ران های خود را منقبض کنید

این تکنیک به شما یاری می نماید تا از اصطلاحا از سرتان خارج شده و بیش تر به بدن تان متصل شوید. اگر استرس دارید حرکات قوی مانند دویدن، رقصیدن و کوبیدن پا های تان روی زمین هورمون های استرس اضافی را می سوزاند و با انگیزه ناگهانی مبارزه و فرار بدن کار می نماید. با این وجود، شما نمی توانید در میان یک جلسه کاری یا آموزشی بلند شده و برای دویدن بروید! بنابراین، فشار دادن و شل کردن ران های تان این کار را انجام می دهد. این کار را برای یک دقیقه انجام دهید و سپس خواهید دید که احساس بهتری دارید. در حالی که ران های تان را منقبض می کنید نفس بکشید و در حالی که رها می کنید بازدم را انجام دهید.

4-ضربان قلب خود را مشاهده کنید

مطالعات نشان می دهند که مشاهده آگاهانه افکار و علائم استرس نه تنها استرس شما را کاهش می دهد بلکه مغزتان را نیز تغییر می دهد. جفری شوارتز روانپزشک عصبی در دانشگاه کالیفرنیا در آنالیز های خود متوجه شد زمانی که بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی (OCD) تصاویری از واکنش بیش از حد ترسناک مغزشان را در اسکن MRI می دیدند علائم شان بهبود یافت. او نتیجه گرفت مغزی که کارکردش را مشاهده می نماید خود را تغییر می دهد.

5-نقاشی کشیدن برای خود

مطالعات نشان می دهند که نقاشی می تواند به درمان تروما یاری کند و می تواند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را تا بیش از 80 درصد کاهش دهد. ثابت شده که بیست دقیقه در روز کار با خاک رس، رقصیدن تا آواز خواندن، نوشتن، زمزمه کردن استرس تان را کاهش می دهد.

6-مقداری خاک را بو کنید

مایکوباکتریوم واکا باکتری موجود در خاک مغز را برای فراوری سروتونین یک انتقال دهنده عصبی مرتبط با احساس شادی، آرامش و تمرکز فعال می نماید.

درختان هم چنین ترکیبی از ترکیبات گیاهی - ترکیبی از روغن هایی به نام فیتونسید ها و ترپن های معطر را فراوری می نمایند و وقتی آن ترکیبات را از هوای چوبی تنفس نموده و به وسیله منافذ خود جذب می کنیم اعصاب مان سیگنال های الکترومغناطیسی را به مغز به ویژه به هیپوتالاموس می فرستند و باعث کاهش استرس می شوند. به همین دلیل است که پیاده روی در جنگل و نفس کشیدن لابلای درختان باعث کاستن از تنش درونی تان می گردد.

7- کره بادام زمینی را روی نان تست همراه با سیب بخورید

اگر به میزان کافی غذا نمی خورید به خصوص اگر به میزان کافی کربوهیدرات نمی خورید بدن تان سروتونین هورمون های احساس خوبی که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و اضطراب شما را کاهش می دهد نمی سازد. اگر استرس دارید یک تکه نان تست سبوس دار با کره بادام زمینی و سیب خریداری کنید چرا که فورا حال و هوای تان را تغییر می دهد.

8-در پی زیبایی باشید

در پی انتشار عکس های زیبا در رسانه های اجتماعی باشید. در پی هنر، موسیقی یا اشیاء زیبایی باشیم که می توانند به ما نشاط بخشند و الهام بخش باشند. تحقیقات نشان می دهند که زیبایی ناشی از هنر و موسیقی می تواند استرس و نشخوار فکری را کاهش دهد، خلق و خوی ما را تقویت کند و رضایت از زندگی را افزایش دهد.

منبع: فرارو

به "از تنفس جعبه ای تا منقبض کردن ران ها؛ هشت راه فوری برای کاهش استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تنفس جعبه ای تا منقبض کردن ران ها؛ هشت راه فوری برای کاهش استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید