از تغییرات و ثبت نام کنکور 1401 تا جذب نیرو در دیوان محاسبات کشور

به گزارش وبلاگ سال آرامش، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

از تغییرات و ثبت نام کنکور 1401 تا جذب نیرو در دیوان محاسبات کشور

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ سال آرامش، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

ثبت نام کنکور 1401

فرصت ثبت نام کنکور سراسری سال 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور از هم اکنون آغاز شد. داوطلبان پذیرش در رشته های با آزمون دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تا 17 بهمن ماه می توانند منحصراً از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای ثبت نام اقدام کنند.

تغییرات اساسی کنکور 1401

پورعباس رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه برای سه سال آینده این نوید را می دهم که آزمون ها تماما هوشمند برگزار شوند، ادامه داد: تغییرات کنکور سراسری از سال 1401 اعمال خواهد شد و اولین قولی که به داوطلبان می دهیم این است که دفترچه و پاسخ نامه آزمون ارتقاء پیدا کند، به این معنی که یک دفترچه عمومی و دو دفترچه تخصصی به همراه یک پاسخ نامه عمومی و دو پاسخ نامه تخصصی در بین داوطلبان توزیع شود.

کارنامه انتخاب رشته داوطلبان تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد

کارنامه انتخاب رشته داوطلبان تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 1400 دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سامانه www.azmoon.org قرار گرفت. پذیرفته شدگان می توانند از ساعت 14 عصر شنبه 16 بهمن با مراجعه به سامانه آموزشیار به نشانی https://edu.iau.ac.ir و مطابق جدول زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام خود به صورت مجازی اقدام کنند.

مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری آغاز شد

با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی اعلام و ظرفیت 822 نفری برای مرحله دوم تکمیل ظرفیت این دوره از آزمون مشخص شد. انتخاب رشته محل در مرحله دوم تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از چهارشنبه 13 بهمن آغاز شده است و تا روز یکشنبه 17 بهمن ادامه دارد.

رزومه بیش از 49000 داوطلب آزمون استخدام بخش خصوصی بررسی شد

فرایند معرفی داوطلبان آزمون پنجم به سازمان ها و شرکت های متقاضی جذب و استخدام از اول دی 1400 آغاز شده و تا به امروز بیش از 49000 بررسی از طریق سازمان ها و شرکت ها روی رزومه داوطلبان صورت پذیرفته است.

بیش از 575 هزار داوطلب برای شرکت در کنکور ارشد 1401 ثبت نام کردند

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در دو مهلت مشخص شده برای ثبت نام داوطلبان کنکور ارشد 1401 حدود 575 هزار و 716 داوطلب ثبت نام کردند و با احتساب اینکه برخی از داوطلبان جز رشته اصلی برای شرکت در کنکور رشته های شناور نیز اعلام آمادگی کردند، مجموعا در دو گروه اصلی و شناور 606 هزار و 866 ثبت نام انجام گرفته است.

ثبت نام آزمون استخدامی پیمانی دیوان محاسبات کشور آغاز شد

دیوان محاسبات کشور در نظر دارد نیروی انسانی متخصص مورد نیاز خود را از طریق آزمون کتبی، مصاحبه تخصصی و گزینش به صورت پیمانی استخدام کند. متقاضیان باید تا ساعت 24 روز شنبه 16 بهمن ماه از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور 1401 اعلام شد

ثبت نام برای پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای سال 1401 از مرداد ماه سال آینده آغاز می شود. با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعیه و دفترچه راهنمای ثبت نام در رشته هایی که در سال 1401 پذیرش آن ها صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می گیرد، همزمان با اعلام نتایج رشته اولیه و انتخاب رشته های با آزمون، در محدوده زمانی نیمه اول مردادماه سال 1401 در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "از تغییرات و ثبت نام کنکور 1401 تا جذب نیرو در دیوان محاسبات کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تغییرات و ثبت نام کنکور 1401 تا جذب نیرو در دیوان محاسبات کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید