اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران فروش ، برخورد قانونی با متخلفان

به گزارش وبلاگ سال آرامش، در پی تخلف بعضی خودروسازان در اعلام قیمت های ابلاغی، شورای رقابت اعلام نمود: هرگونه تغییر قیمت های درب کارخانه ابلاغی شورای رقابت، تخلف محسوب شده و علاوه بر رسیدگی در شورای رقابت، موضوع به وسیله مراجع نظارتی پیگیری خواهد شد.

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران فروش ، برخورد قانونی با متخلفان

به گزارش وبلاگ سال آرامش، شورای رقابت با توجه به بازخورد مطالبات مردمی و بر اساس وظایف ذاتی خود در نظارت و بازرسی نحوه اجرای دستورالعمل های صادره، طی نامه ای به امضاء رئیس این شورا به خودروسازان اخطار داد.

در متن این نامه آمده است: شکایات متعدد واصله به شورای رقابت حاکی از وقوع تخلف از قیمت های ابلاغی شورای رقابت در مورد خودروهای سواری است. تأکید می گردد هرگونه تغییر قیمت های درب کارخانه ابلاغی شورای رقابت، تخلف محسوب شده و علاوه بر رسیدگی در شورای رقابت، موضوع به وسیله مراجع قضاوتی و نظارتی پیگیری خواهد شد.

در ادامه این نامه آمده است: همه شرکت های خودروساز مکلفند با توجه به مفاد ماده 7 قانون ساماندهی صنعت خودرو، قیمت های فروش خودروهای تولیدی خود را شامل قیمت ابلاغی شورای رقابت به علاوه هزینه های مصرف نماینده به تفکیک، به شورای رقابت اعلام نمایند و با توجه به ماده 4 آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف نمایندگان خودرو، قیمت های فروش خود را در پایگاه اطلاع رسانی شرکت، در دسترس عموم قرار دهند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: شایان ذکر است در صورت استنکاف از انجام تکالیف قانونی فوق الذکر اقدامات قانونی مقتضی به عمل خواهد آمد.

بنابراین گزارش به تازگی بعضی متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و زمان تحویل خودرو آنها نزدیک است، از بعضی مونتاژکاران و خودروسازان داخلی دعوت نامه مبنی بر واریز وجه دریافت نموده اند که در آن قیمت اعلامی نسبت به قیمت های شورای رقابت تا میزان ای فرق دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران فروش ، برخورد قانونی با متخلفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران فروش ، برخورد قانونی با متخلفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید