ابلاغ مبلغ 55 میلیارد از محل اعتبارات ملی و استانی برای بازسازی پل خاتون کرج

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ایسنا/ براساس گزارشهای منتشر شده، ابلاغ مبلغ 55 میلیارد از محل اعتبارات ملی و استانی برای بازسازی پل خاتون کرج صورت پذیرفت.

ابلاغ مبلغ 55 میلیارد از محل اعتبارات ملی و استانی برای بازسازی پل خاتون کرج

یحیی دارایی اظهار کرد: با پیگیری های شبانه روزی و مستمر طی دو ماه گذشته پیروز شدیم مبلغ 55 میلیارد ریال برای بازسازی پل دختر کرج را کسب کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه تشریفات قانونی در حال طی شدن است، اضافه نمود: پس از طی مراحل اداری، از اردیبهشت اقدامات لازم برای بازسازی پل تاریخی کرج صورت خواهد گرفت.

به گفته دارایی، پیش از این نیز مبلغ 10 میلیارد ریال برای ایجاد سازه نگهبان واریز شده بود که ساخت این سازه در چند ماه گذشته به اتمام رسید.

لازم به ذکر است بخشهایی از پل خاتون کرج که در ورودی شرقی کرج واقع شده، در آذر سال 99 فروریخت و بازسازی آن به علت کمبود اعتبارات با مشکل روبرو شد. اکنون پس از سه سال، اعتبارات لازم برای انعقاد قرارداد با پیمانکار و انجام مراحل بازسازی با تلاشهای اجرا شده به وسیله این اداره کل ابلاغ شد.

بنای سازه کنونی پل دختر کرج مربوط به دوران صفویه است که بر روی بقایای پل خاتون منسوب به دوران سلجوقی ساخته شده و در سالیان گذشته نیز بازسازی و بازسازیهایی بر روی آن اجرا شده است.

این پل در سال 1379 و با شماره 3501 در لیست آثار ملی به ثبت رسید.

منبع: همگردی

به "ابلاغ مبلغ 55 میلیارد از محل اعتبارات ملی و استانی برای بازسازی پل خاتون کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ مبلغ 55 میلیارد از محل اعتبارات ملی و استانی برای بازسازی پل خاتون کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید