آشنایی با روش های مختلف سلام و احوالپرسی در دنیا

به گزارش وبلاگ سال آرامش، یادگیری تمامی زبان های موجود در جهان کاری غیرممکن است و هر زمان که سفر می کنیم، می بایست اصول فرهنگی مردم را بیاموزیم که از طریق آنها بتوانیم مرزهای تفاوت زبانی را پشت سر گذاشته و همدیگر را بفهمیم. اما، اگر می خواهید بهترین سفر ممکن را داشته باشید و تا آخرین حد ممکن از سفر خود لذت ببرید، توصیه می کنیم حداقل با روش های مختلف سلام و احوالپرسی در جهان آشنا شده و برای این کار از اصول فرهنگی و اجتماعی خود آن کشور پیروی نمایید. در همه جای جهان مردم از کلمه سلام یا هلو برای آغاز مکالمات استفاده نمی نمایند و در هنگام دیدن یکدیگر برای هم دست تکان نمی دهند. برای مثال، اغلب مسلمانان (کشور های عربی) با گفتن السلام علیک که به معنای صلح و آرامش با شما باشد با یکدیگر سلام و احوالپرسی می نمایند. در نوشتار نحوه سلام کردن در نقاط مختلف جهان قصد داریم روش های مختلف سلام و احوالپرسی در نقاط مختلف جهان را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با روش های مختلف سلام و احوالپرسی در دنیا

زبان در آوردن در تبت

راهبان تبتی برای سلام کردن به دیگران، زبان خود را بیرون می آورند و زبان درازی می کنند. آنها همچنین دستان خود را جلوی سینه شان به هم فشار می دهند تا نشان دهند که در صلح و آرامش آمده اند. آنها این کارها را انجام می دهند تا ثابت کنند در جسم پادشاه خونخوار و بی رحمی که در قرن نهم میلادی حکمرانی می کرد و زبانی سیاه رنگ داشت، حلول ننموده اند.

انجام حرکت مانو در فیلیپین

در کشور فیلیپین، به بزرگترها و افراد مسن فامیل و آشنا می بایست اینطور سلام کنید که دست آنها را به آرامی بگیرید و آن را روی پیشانی خود بگذارید؛ حرکتی مانند دست بوسیدن در فرهنگ های شرقی. با این تفاوت که به جای بوسیدن دست، پیشانی خود را با آن تماس می دهید. این حرکت در فیلیپین با عنوان مانو شناخته می گردد؛ کلمه ای که در زبان اسپانیایی به معنای دست هست. با انجام حرکت مانو در این کشور، شما احترام خود را به شخص مقابل نشان می دهید و این یکی از روش های مختلف سلام و احوالپرسی در جهان بشمار می آید.

تعظیم کردن در ژاپن

همانطور که براساس مقاله نحوه سلام کردن در نقاط مختلف جهان حتما می دانید، در کشور ژاپن، مردم با تعظیم کردن با یکدیگر سلام و احوالپرسی می کنند. اما، مشکل این حرکت در این است که تعظیم آنها، بسته به اینکه به چه کسی سلام می کنند، در زاویه خم شدن و طول ماندن در آن شرایط تفاوت دارد.

بوسیدن بینی در عمان

در کشور عمان، مردها اغلب وقتی به هم می رسند و می خواهند سلام و احوالپرسی کنند، بینی های خود را به یکدیگر فشار می دهند و گاهی بینی طرف مقابل را می بوسند.

انجام هونگی در نیوزیلند

سلام کردن به روش سنتی مائوری که در کشور نیوزیلند رایج است و هونگی نام داشته، به سلام کردن در روش عمانی ها بسیار شباهت دارد. با این تفاوت که آنها پیشانی خود را به پیشانی طرف مقابل می چسبانند و به چشمان یکدیگر نگاه می کنند.

چسباندن گونه ها در تووالو

در تووالو که کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است، سلام و احوالپرسی سنتی به اینگونه هست که دو طرف می بایست گونه های خود را به یکدیگر بچسبانند و به طور همزمان نفس بکشند.

دست دادن خاص در مالزی

مردم مالزی معمولا وقتی یکدیگر را می بینند، دست هایشان را به سمت هم دراز می کنند و نوک انگشت های طرف مقابل را لمس می کنند و سپس، دست های خود را روی قلبشان می گذارند. این حرکت سمبل این نکته بوده که آنها از اعماق قلبشان به شما سلام می کنند.

انجام کونیک در گرینلند

همه تصور می کنند که در گرینلند مردم با چسباندن نوک بینی هایشان به یکدیگر سلام و احوالپرسی می کنند. اما، دقیقا اینگونه نیست و آنها از شنیدن این موضوع خوششان نمی آید. مردم این کشور وقتی یکدیگر را می بینند، یک حرکت منحصر به فرد و سنتی را اجرا نموده که به آن کونیک گفته می گردد؛ این حرکت شامل قرار دادن بینی و لب بالایی بر گونه یا پیشانی طرف مقابل و کشیدن یک نفس عمیق است.

اجرای آدامو در کنیا

اگر آنقدر خوش شانس باشید که به قاره آفریقا و کشور کنیا سفر کنید و سلام و احوالپرسی به سبک ماسایی که یک روش منحصر بفرد برای استقبال از افراد است را ببینید، حتما بسیار خوشتان می آید. جنگجویان قبیله یک پایکوبی همراه با پرش اجرا می کنند که آدامو نام دارد.

انجام حرکت وای در تایلند

در کشور تایلند، مردم با فشار دادن کف دو دست خود به حالت دعا و خم کردن آرام سرشان به دیگران سلام می کنند. به این مورد از سلام و احوالپرسی در نقاط مختلف جهان وای گفته می گردد.

دست دادن به روش خاص در بوتسوانا

و در نهایت، دست دادن به روش خاص در بوتسوانا که سه بخشی بوده و احتیاج به تمرین دارد. برای اجرای این حرکت، می بایست این کارها را در سه بخش انجام دهید: ابتدا، دست راست خود را جلو بیاورید؛ دست چپ خود را روی آرنج دست راست بگذارید و سپس، با طرف مقابل دست بدهید. آنگاه شصت خود را به شصت طرف مقابل قلاب نموده و سپس به موقعیت اولیه بازگردید و بگویید: لی کی که به معنی چطوری هست.

منبع: همگردی

به "آشنایی با روش های مختلف سلام و احوالپرسی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روش های مختلف سلام و احوالپرسی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید