چگونه بلیط هواپیمای مقرون به صرفه پیدا کنیم؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، هزینه خرید بلیط بخشی از هزینه های سفر است و در سفرهای هوایی بیشتر افراد در پی تهیه بلیط مقرون به صرفه هستند. برای پیدا کردن بلیط مقرون به صرفه هواپیما چند روش وجود دارد. روش هایی که هم می توانید بلیط هواپیما را با قیمت مناسب تهیه کنید و هم اینکه یک سفر هوایی امن و مطمئن داشته باشید.

چگونه بلیط هواپیمای مقرون به صرفه پیدا کنیم؟

آنچه در این مطلب خواهید آموخت

Toggle
  • روش های پیدا کردن مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما
  • بلیط لحظه آخری
  • بلیط چارتری هواپیما
  • پرواز توقف دار
  • بلیط رفت و برگشت (بلیط دو طرفه)
  • خرید بلیط در روزهای خاص
  • خرید بلیط های تخفیف دار
  • خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما از سایت فلادی تودی
  • روش های پیدا کردن مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما

می دانیم که سفرهای هوایی به علت راحتی در طول مسیر، سرعت بالا و صرفه جویی در زمان، همواره انتخاب اول هستند؛ اما هزینه سفر هوایی بیشتر است و همواره افرادی که توان مالی بیشتری دارند از این طریق سفر می نمایند. با توجه به تورم موجود در کشورمان حتی این افراد هم در پی بلیط مقرون به صرفه هواپیما هستند تا از این طریق برخی از هزینه های سفر خود را کاهش دهند. برای این افراد و همه کسانی که در پی تهیه بلیط مقرون به صرفه هواپیما هستند، روش ها و ترفندهای زیر بسیار کاربردی خواهند بود.

  • بلیط لحظه آخری

یکی از روش های خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما، خرید بلیط لحظه آخری است. این بلیط ها به علت نزدیک بودن به ساعات پرواز، قیمت بسیار پایینی دارند. برای اطلاع از این گونه بلیط ها می توانید به سایت های فروش بلیط بروید. در همین رابطه یک ترفند برای تهیه بلیط مقرون به صرفه این است که زودتر از موعد سفر به فکر خرید بلیط نباشید؛ زیرا در این زمان ها قیمت بلیط ها گران تر است و معمولً هیچگونه تخفیفی ندارند.

  • بلیط چارتری هواپیما

در ایران دو نوع بلیط چارتر و بلیط سیستمی وجود دارد. بلیط چارتر هواپیما به بلیط هایی گفته می گردد که به وسیله یک آژانس هواپیمایی پیش خرید می گردد و قیمت آن ها را آژانس خریدار که به آن چارترنماینده گفته می گردد، معین می نماید. آژانس های هواپیمایی، قیمت بلیط های چارتر را با توجه به زمان سفر و تقاضای مسافران معین می نمایند. در اغلب موارد این بلیط ها مقرون به صرفه تر از بلیط های سیستمی هستند.

ذکر این نکته لازم است که گاهی به علت تقاضای زیاد، قیمت بلیط چارتری هواپیما از قیمت بلیط های سیستمی گران تر می گردد؛ بنابراین در هنگام مراجعه به سایت فروش بلیط هواپیما، حتما قیمت بلیط های چارتری و بلیط های سیستمی را با هم مقایسه کنید.

  • پرواز توقف دار

یکی از روش های تهیه بلیط مقرون به صرفه هواپیما این است که پروازهای توقف دار را برای سفر خود انتخاب کنید. پرواز توقف دار به پروازهایی گفته می گردد که هواپیما تا رسیدن به مقصد یک یا چند بار در کشور دیگری توقف می نماید. به طور معمول، بلیط پروازهای توقف دار مقرون به صرفه تر از پروازهای بدون توقف و مستقیم است. در بین پروازهای توقف دار نیز، بلیط پروازهای دو یا چند توقفه نسبت به پروازهای یک توقفه با قیمت مناسب تر به فروش می رسد.

  • بلیط رفت و برگشت (بلیط دو طرفه)

بلیط دو طرفه یعنی به صورت رفت و برگشت صادر می گردد و تاریخ رفت و برگشت در آن معین شده است. این مورد به ویژه در ایران بیشتر مورد توجه قرار می گیرد؛ چون ما ایرانی ها برای سفر به بیشتر کشورها به ویزا نیاز داریم، می توانیم بلیط دو طرفه خریداری کنیم و زمان برگشت را با توجه به زمان اعتبار ویزا در نظر بگیریم. در برخی از آژانس های هواپیمایی، قیمت بلیط های پرواز دوطرفه مقرون به صرفه تر از بلیط پروازهای یک طرفه است.

  • خرید بلیط در روزهای خاص

یکی از روش های تهیه بلیط مقرون به صرفه هواپیما این است که اگر قصد سفر در روزهای تعطیلی یا ایام و مناسبت های خاص دارید، خرید بلیط را به آخرین روزها موکول کنید. تقاضا برای خرید بلیط در این روزها بیشتر است و معمولا پیش خرید می شوند و در بیشتر موارد هم گران تر هستند؛ اما در لحظات آخر، قیمت ها کاهش می یابد.

  • خرید بلیط های تخفیف دار

ترفند دیگری که برای تهیه بلیط مقرون به صرفه به شما پیشنهاد می دهیم، خرید بلیط در زمان تخفیف هاست. برای اطلاع از بلیط های تخفیف دار و زمان این پروازها، می توانید در خبرنامه سایت ها، آژانس های فروش هواپیما یا صفحات اجتماعی آن ها عضو شوید. در این صورت به موقع از اخبار و پیشنهادهای خرید بلیط با قیمت های ویژه آگاه می شوید.

یک روش دیگر این است که به سایت های معتبر فروش آنلاین بلیط مراجعه کنید. این سایت ها شما را در باشگاه مشتریان خود عضو می نمایند و آخرین تخفیف ها و امتیازات ویژه را به اطلاع شما می رسانند.

  • خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما از سایت فلادی تودی

فلای تودی یکی از سایت های معتبر خرید آنلاین بلیط است. به وسیله این سایت به تمام ایرلاین های هواپیمایی معتبر داخلی و خارجی دسترسی خواهید داشت. این فرصت خوبی است تا به وسیله روش هایی که ذکر کردیم، بلیط مقرون به صرفه هواپیما تهیه کنید.

برای خرید بلیط از سایت فلای تودی کافیست به صفحه فروش بلیط هواپیما مراجعه نموده و نوع پرواز خود را معین کنید. در صورت تمایل، فلای تودی بلیط ها را براساس مقرون به صرفه ترین فیلتر می نماید و حداقل و حدبیشتر قیمت ها را در روزهای مختلف به شما نشان می دهد. آپشن تقویم قیمتی فلای تودی به شما این امکان را می دهد تا مقرون به صرفه ترین پروازها در محدوده تاریخ مدنظرتان را مشاهده کنید و اگر بخواهید بلیط مورد نظرتان را برای روز سفر رزرو و بخرید؛ بعلاوه با ثبت ایمیل خود در سایت فلای تودی، از آخرین اخبار تخفیف ها و آخرین تغییرات قیمت بلیط های ایرلاین های مختلف باخبر می شوید.

منبع: مجله شنبه

به "چگونه بلیط هواپیمای مقرون به صرفه پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بلیط هواپیمای مقرون به صرفه پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید