پیگیری برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی

به گزارش وبلاگ سال آرامش، ایکنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پیگیری برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی صورت می گیرد.

پیگیری برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی خراسان جنوبی گفت: شهرستان طبس از شهرستان های ویژه در حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه وجود امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) باعث شده تا شهرستان طبس به عنوان قطب جهانگردی مذهبی جایگاه مطلوبی یابد، توضیح داد: در زمینه جهانگردی طبیعی نیز ثبت جهانی ژئوسایت های این شهرستان را در برنامه داریم و اکنون سه اثر میراث فرهنگی شهرستان در حال ثبت است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب جهانگردی مذهبی کشور گفت: در حوزه توسعه جهانگردی و صنایع دستی سیاست گذاری های خوبی به وسیله وزارتخانه شکل گرفته و تسهیلات مناسبی از تبصره 18 پرداخت شده است.

شاهوردی با بیان اینکه توسعه حوزه جهانگردی و صنایع دستی، جذب توریسم و جهانگرد، فعال کردن رشته های مزیت دار صنایع دستی از مهمترین برنامه ها در دستور کار برای شهرستان طبس باشد، اضافه کرد: جهانگردی در خراسان جنوبی با توجه به طرفیت های ویژه این استان از پیشران های توسعه همه جانبه است.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن استان در مسیر تشرف زائران امام رضا (ع) فرصت بسیار مطلوبی برای جذب جهانگردان و زمینه سازی برای فروش محصولات صنایع دستی و بعلاوه معرفی امامزاده طبس است، یادآور شد: پیگیری ها برای معرفی این شهرستان به عنوان یک از قطب های مذهبی کشور ادامه خواهد داشت .

شاهوردی در سرانجام اعلام کرد: جهانگردی مذهبی یکی از ارکان مهم توسعه است که لازم بوده تا مورد توجه ویژه با توجه به پتانسیل های استان قرار گیرد.

منبع: همگردی

به "پیگیری برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید