لباس مناسب سفر هوایی ، در سفر با هواپیما چی بپوشیم؟

به گزارش وبلاگ سال آرامش، اگر تا به حال از هواپیما برای جابه جایی خود در طول و عرض نقاط جغرافیایی درون مرزی و برون مرزی استفاده نموده باشید؛ سوای هرگونه مشکل و افت فشار و سایر موارد مربوط به زمان پرواز و سفر هوایی، با مشکل لباس مناسب سفر و پوشش های شخصی در سفرهای هوایی روبرو می شوید که ما در این مطلب قصد داریم با در اختیار قرار دادن اطلاعات مفیدی در این زمینه تا حد قابل قبولی از ایجاد چنین مسئله ای برای شما بکاهیم. پس با خبرنگاران باشید برای شناخت کامل لباس مناسب سفر هوایی.

لباس مناسب سفر هوایی ، در سفر با هواپیما چی بپوشیم؟

کفش های نرم و راحت

قطعا به این جمله پزشکان که پا قلب دوم انسان ها می باشد، اعتقاد و یقین پیدا نموده اید! بنا به افزایش و کاهش افت نامحسوس کابین مسافران هواپیما، حجم پاها مدام در حال تغییرات اندکی می باشد که این مشکل با داشتن یک کفش مناسب و به مقدار کمی بزرگ تر از سایز پا، قابل حل است اما اگر کفش پا نموده شما دقیقا هم مقدار پاهای شما باشد و فضایی برای این تغییر حجم نداشته باشد؛ قطعا شما در طول سفر هوایی با ناراحتی هایی از این ناحیه رو به رو خواهید شد. از این رو در بین تمامی کفش های موجود در بازار برای خانم ها و آقایان بهتر است که از کفش های تخت (به خصوص برای خانم هایی که علاقه زیادی به پوشیدن کفش های پاشنه دار دارند) و بعلاوه کفش های راحتی و در یک کلام، کفش های ورزشی مناسب با تیپ زده شده روز سفر هوایی بهره بگیرید. بعلاوه بهتر است از پوشیدن کفش های بنددار نیز در چنین سفرهایی خودداری نمود تا لباس مناسب سفر هوایی را بر تن داشته باشید.

جوراب های مناسب

شاید تا حالا اصلا به نقش مهم جوراب ها در سفرهای هوایی پی نبرده باشید اما باید گفت جوراب ها نیز درست به همان مقدار کفش ها در راحتی و بعلاوه عمل خون رسانی جسم بی تحرک شما در طول سفرهای هوایی، با اهمیت تلقی می شوند. جوراب های کشی انحصارا برای پروازها طراحی نشده اند اما با پیشرفت علم، ثابت شده است که این جوراب سبب انتقال خون از قسمت های پایین تنه به قسمت های بالا تنه می گردد و بعلاوه سبب جلوگیری از ورم کردن پاها در طول سفر با هواپیما می شوند!

لباس تنگ و پلاستیکی ممنوع

هیچ وقت فکر نکنید که با هر نوع پوششی حتی از خانه بیرون بزنید چه برسد به جا به جایی های تفریحی به مانند سفر کردن به نقاط دور و نزدیک! در هواپیما صندلی ها تنگ و فشار هوا مدام در حال تغییر و در پی آن بدن شما نیز در حال دگرگونی حجمی است پس بهتر است در این اوضاع بی ثبات حجمی، دیگر از پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی نیز به شدت خودداری کنید تا در سفر راحتی و آسایش خود را از دست ندهید، و لباس مناسب سفر هوایی بر تن داشته باشید.

از لباس های نخی و کتان بهره ببرید

برترین گزینه برای پوشش در سفرها، بهره گیری از البسه ای است که از جنس نخ و کتان می باشند. این لباس ها با وزن سبک، خنک و تمیز ورود هوا به داخل و بعلاوه خارج کردن رطوبت از آن، برترین گزینه برای انتخاب هستند. گفتنی است پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی به جهت عدم توانایی آنان در ورود هوا به پوست و بعلاوه خروج رطوبت های حاصل شده بر روی آن، سبب ایجاد تعرقات بد بو و بعلاوه کثیفی بدن شما در طول سفر با هواپیما و البته لباس های شما می شوند.

روی هم لباس بپوشید

مثل فصل های سرد سال که به گرما آفتاب میان آسمان اعتمادی نمیشه کرد و چندین لایه لباس را روی هم می پوشید، در سفرهای هوایی نیز همین کار را انجام دهید. در واقع به جهت ثابت نبودن دمای داخل کابین هواپیما، ممکن است در طول سفر دقایقی را گرم و دقایقی را سردتان گردد که برای جلوگیری از بوجود آمدن چنین مسئله ای بهتر است از لباس های چند لایه که روی هم پوشیده اید بهره ببرید؛ تا وقتی احساس گرما کردید، لباس هایتان را کم و زمانی که احساس سرما نموده اید، لباس هایتان را دوباره بپوشید. با این کار شما یکی از آماده ترین مسافران سفر هوایی خود در مقابل تغییرات دمایی محیط، خواهید بود! تازه در صورت گرمای محیطی هواپیما نیز می توانید از لباس های اضافه خود به عنوان بالش برای سر خود بهره بگیرید و از سفر هوایی خود نهایت لذت را ببرید.

لباس های پر جیب!

همواره برای سفر کردن با هواپیما از لباس های پر جیب استفاده نمایید چرا که طبق قوانین و مقررات کمپانی های هوایی متفاوت در دنیا، هر گونه اضافه باری از سوی شما برای وارد کردن به هواپیما موجب دریافت وجهی از سوی مسئولان مربوطه از شما می گردد. در طول سفر معمولا تجهیزات و قطعات ریز و پرکاربردی را هر کسی می خواد با خود همراه داشت باشد مانند: کتابچه کوچکی، اتوماتیک، هندزفری و دیگر موارد از این قبیل؛ پس بهتر است برای این منظور از لباس های پر جیب استفاده نماییم که اتفاقا در حال حاضر کمپانی های تولیدی بسیاری در دنیا، کت های پر جیب زیبایی را طراحی و عرضه می نمایند.

در مجموع خوش تیپ باشید!

کاری با توان خرید شما برای تهیه کردن لباس های برند و غیر برند نداریم؛ مهم این است آن چه که بر تن می کنید ظاهری شیک و شکیل را در معرض دید همگان از سوی شما قرار دهد. قرار نیست با پوشیدن لباس های بزرگ تر از سایز خودتان، از کفش ها گرفته تا پیراهن های به تن نموده در سفرهای هوایی از ظاهر و تیپ همیشگی خودتان خارج شوید! پس سعی کنید با پوشیدن لباس های متناسب باسایزتان تبدیل به یکی از خوش پوش ترین مسافران هواپیما بشوید. آن چه که مطرح نموده ایم، تنها به سبب ایجاد موارد آسایشی و راحتی افراد در طول سفرهای هوایی می باشد و هیچ گونه اجباری برای رعایت آن ها وجود ندارد! اما نباید فراموش کنید که در سفر با هواپیما فشارهای زیاد اما نامحسوسی وجو دارد که می تواند بر پوشش انتخابی شما موثر باشد و تغییرات جوی را برای شمایی که از لباس نامناسبی برای این سفر بهره گرفته اید نسبت به سایر مسافرین، محسوس تر جلوه دهد تا خیلی سفری راحت و لذت بخش را تجربه نکنید! به هر حال نباید فراموش کنید که با آرزوی پروازی لذت بخش و امن برای شما، مهمانداران و خدمه پرواز در طول سفر با هواپیما همراهتان می باشند و می توانید در صورت بروز مشکل، از آن ها یاری بخواهید.

منبع: همگردی

به "لباس مناسب سفر هوایی ، در سفر با هواپیما چی بپوشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس مناسب سفر هوایی ، در سفر با هواپیما چی بپوشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید