خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ سوییس به توسعه روابط می انجامد

به گزارش وبلاگ سال آرامش، استاندار اصفهان گفت: چنانچه خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ به پایان برسد سبب توسعه روابط 2 شهر و کشورهای ایران و سوییس خواهد شد.

خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ سوییس به توسعه روابط می انجامد

به گزارش گروه استان های وبلاگ سال آرامش از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان امروز در ملاقات با رییس مجلس ملی سوییس در محل هتل عباسی اصفهان گفت: پیش تر شهرداری های اصفهان و زوریخ برای ایجاد خواهرخواندگی تلاش نموده بودند، اما این امر نهایی نشده بود و می توان آن تلاش ها را از سر گرفت.

وی ادامه داد: روابط 140 ساله بین 2 ملت نشان می دهد که می توان باز هم مراودات را افزایش داد و به خصوص در مباحثی مانند گردشگری، علمی و فناوری و فرهنگی فعالیت های جدیدی شروع کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مساله اصلی استان اصفهان کمبود آب و خشکسالی است پیشنهاد کرد که سوییس تجربیات خود را در زمینه زیرساخت های مرتبط با آب در اختیار ایران و اصفهان قرار دهد.

مرتضوی با اشاره به عملیات ساخت پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران اظهارکرد: در این زمینه هم آمادگی داریم از تجارب طرف مقابل اروپایی بهره مند شویم.

رییس مجلس ملی سوییس هم در این جلسه گفت: سوییس در زمینه تجهیزات ریلی و قطار از شرکت های معتبری برخوردار است و کشور های اروپایی از مشتریان آن محسوب می شوند و ایران هم می تواند از دانش این مجموعه استفاده کند.

آندریاس آییبی اضافه نمود: روابط ایران با کشور های اروپایی و به خصوص سوییس باید بیشتر گردد و در موضوعات مختلف مانند گردشگری و کشاورزی توسعه یابد.

وی افزود: از سفیر کشورمان در ایران می خواهیم برای ایجاد خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ تلاش کند تا این امر با شتاب بیشتری پیش رود.

آندریاس آییبی رییس مجلس ملی سوییس که در راس هیاتی بلند پایه به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است دیروز وارد اصفهان شد.

بازدید از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان نقش دنیا و کلیسای وانک، ملاقات با استاندار و اسقف ارامنه اصفهان از برنامه های سفر رییس مجلس ملی سوییس به اصفهان بود.

رییس مجلس ملی سوییس روز سه شنبه در تهران با مقامات سیاسی ایران از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ملاقات و مصاحبه کرد.

کلانشهر اصفهان با نزدیک به 2 میلیون نفر جمعیت، مرکز استان اصفهان و یکی از قطب های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، مالی، گردشگری، صنعتی و علمی کشور به شمار می آید؛ این کلانشهر با شهر های شیان، فلورانس، داکار، کوآلالامپور، کویت، بارسلونا، فرایبورگ، سنت پترزبورگ، لاهور، هاوانا، یاش، ایروان و بعلبک عقد خواهرخواندگی دارد.

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ سوییس به توسعه روابط می انجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ سوییس به توسعه روابط می انجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید