خبرنگاران شهروندان استان فارس توصیه های مربوط به تندباد را جدی بگیرند

به گزارش وبلاگ سال آرامش، شیراز- خبرنگاران- مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس گفت: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی فارس در مورد وزش تندباد در این استان، از گروه های پرخطر می خواهیم تا پایدار شدن شرایط جوی در خانه بمانند و توصیه ها را جدی بگیرند.

خبرنگاران شهروندان استان فارس توصیه های مربوط به تندباد را جدی بگیرند

محمد جواد مرادیان، چهارشنبه ضمن تاکید بر لزوم خودداری شهروندان از حضور در فضای باز اضافه کرد: این توصیه به ویژه در مورد بچه ها و افراد سالمند باید جدیت بیشتری رعایت گردد.

وی ادامه داد: عدم استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه با توجه به آلودگی هوا، پرهیز از تردد در مجاورت ساختمان های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق و کابل های فشار قوی با توجه به شدت وزش باد، از جمله مواردی است که عموم مردم باید به آن توجه نمایند.

او گفت: شهروندانی هم که در هنگام وزش تندباد در خودرو هستند در زمان وزش تندباد از رانندگی و توقف در کنار درختان و تیرهای برق خودداری نموده و ضمن توقف در مکان امن، از خارج شدن از خودرو پرهیز نمایند.

مرادیان توضیح داد: چنانچه در بزرگراه مشغول رانندگی هستند نیز در صورت داشتن دید کافی، با سرعت مطمئنه رانندگی نموده و در صورت شدت دریافت وزش تندباد خودرو خود را در جهت وزش باد متوقف نمایند.

وی گفت: با توجه به اینکه تندباد با گرد و خاک همراه است بنابراین به تمام شهروندان به ویژه گروه های پرخطر از جمله بیماران قلبی، تنفسی، مادران باردار، بچه ها و سالمندان توصیه می گردد ضمن حفظ خونسردی، تا پایدار شدن شرایط جوی در خانه بمانند.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی فارس، وزش باد شدید همراه با گرد و غبار از اواخر امروز چهارشنبه تا روز آدینه ششم فروردین در این استان ادامه دارد و این امر موجب ناسالم شدن هوا طی روزهای مذکور خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شهروندان استان فارس توصیه های مربوط به تندباد را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان استان فارس توصیه های مربوط به تندباد را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید