تجربه اولین پرواز با هواپیما

به گزارش وبلاگ سال آرامش، چطور برای اولین بار سوار هواپیما شویم و از آن لذت ببریم؟

تجربه اولین پرواز با هواپیما

اولین باری که پرواز می کنید، هیجان انگیزترین تجربه عمرتان خواهد بود. با اینکه بعضی از افراد از ماجراجویی استقبال می نمایند اما عده ای هستند که نگرانی، ترس و اضطراب سراسر وجودشان را فرا می گیرد. اگر شما از دسته دوم هستید، این مطلب فوت وفن را بخوانید تا بدانید چطور باید خودتان را از لحاظ روحی و جسمی برای اولین پروازتان بر فراز ابرها آماده کنید.

  • برای مقصد مورد نظر خود بلیت هواپیما خریداری کنید. می توانید از آژانس های مسافرتی برای این کار بهره ببرید، از فرودگاه بلیت خریداری کنید یا به صورت آنلاین بلیت خود را تهیه کنید.
  • حداقل دو ساعت قبل از پرواز هواپیما خودتان را به فرودگاه برسانید. همه کیف هایی که قرار نیست با خودتان به داخل هواپیما ببرید را چک کنید و از گیشه بازرسی عبور نمایید و سپس خودتان را به خاتمهه مورد نظر برسانید.
  • همه اقدامات ایمنی را طبق آن چه که مهمانداران پرواز نمایش می دهند و در بروشور ایمنی در جایگاه خود مشاهده می کنید انجام دهید. بستن و باز کردن کمربند ایمنی را تمرین کنید و تا حد امکان تا خاتمه پرواز سر جای خودتان بنشینید. خروج های اضطراری را چک کنید و هر سؤالی که داشتید از مهمانداران بپرسید.
  • برای تغییرات فشار هوا در کابین پرواز خودتان را آماده کنید. این تغییرات ممکن است گوش های شما را کیپ کند. برای تسهیل و رفع کردن این حس، آدامس بجوید و مدام آب دهان خود را قورت دهید یا خمیازه بکشید.
  • انتظار تلاطم های مختصر در طی پرواز را هر از چند گاهی داشته باشید. این تلاطمات جدی نیستند و خلبان می داند چطور به خوبی پرواز را کنترل و از تکان این دست اندازها پیشگیری کند.
  • سعی کنید در طول اولین پرواز خود آرامشتان را حفظ کنید. به چشم انداز شگفت انگیز بیرون نگاه کنید. اگر مهمانداران هواپیما برای شما غذا یا تنقلات تدارک دیدند، خودتان را سرگرم خوردن آنها کنید. مجله بخوانید یا فیلم هایی که داخل کابین پخش می گردد دیدن کنید. وقتی هواپیما روی زمین نشست، در پی چمدان ها یا ساک های خود بروید و متعلقاتی که به آنها سپردید را درخواست کنید.

هشدار و نکته:

در هواپیماهایی که پرواز مستقیم به مقصد مورد نظر شما دارند جا رزرو کنید تا از پیچیدگی های پرواز اول دور باشید.

آدامس همراه خود داشته باشید تا زمان تیک آف یا بلند شدن هواپیما از باند فرودگاه بجوید تا بر کیپ شدن گوش ها در اثر تغییرات فشار هوا هنگام پرواز غلبه کنید.

از لوازمی که می توانید با خود به هواپیما ببرید، آگاه شوید و آیتم های قانونی را بشناسید. اگر در خصوص ممنوعیت کالای خاصی سؤال دارید، با فرودگاه تماس بگیرید.

ارتفاع و تغییرات فشار کابین تأثیر الکل را از بین می برد. وقتی پرواز می کنید، الکل مصرف نکنید.

منبع: فوت و فن

به "تجربه اولین پرواز با هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه اولین پرواز با هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید