بوستان های جنگلی غرب مازندران روز طبیعت باز است

به گزارش وبلاگ سال آرامش، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر از باز بودن بوستان های جنگلی این منطقه با نظارت فرمانداران و رعایت پروتکل های بهداشتی در روز طبیعت خبر داد.

بوستان های جنگلی غرب مازندران روز طبیعت باز است

به گزارش وبلاگ سال آرامش عبدالرضا سنگاری اضافه کرد: تصمیم باز بودن این اماکن بر روی توریستان و شهروندان بومی روز گذشته طی نشستی که با حضور استاندار مازندران و فرمانداران اتخاذ و تاکید شد که عوامل اجرایی مانند بخشداران ، فرمانداران و نیز نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در این اماکن نظارت کنند.

وی یکی از مصوبات نشست را بستن مسیرهای آفرود منتهی به عرصه های جنگلی برشمرد و گفت : به همین خاطر از روز گذشته با همکاری نیروهای مردمی و یگان حفاظت تمامی این مسیرها که مکان های حساسیت زا و پرتجمع طبیعت گردان و مسافران است ، مسدود شده است.

مدیرکل منابع طبیعی منطقه نوشهر اضافه کرد : برای روز طبیعت هم به حدود 600 نیروی حفاظتی ماموریت داده شده که علاوه بر صیانت از بوستان ها و عرصه های طبیعی ، از خطر آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی مسافران و طبیعت گردها جلوگیری کنند و بروشورهایی هم به منظور آگاهی مردم در رعایت نکات ایمنی و حفاظت از محیط زیست تهیه شده که توزیع می شود.

این مسئول به مسافران و توریستان توصیه کرد: درصورت مشاهده هرگونه آثار آتش سوزی در عرصه های جنگلی مراتب را به شماره های 139 یا 1504 مربوط به امداد جنگل منابع طبییعی اطلاع دهند.

وی بر لزوم حفظ عرصه های جنگلی و مرتعی در روز طبیعت تاکید کرد و گفت : مسافران و توریستان قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

بوستان های جنگلی غرب مازندران در روز طبیعت سال گذشته به خاطر اوج شیوع ویروس کرونا طبق مصوبه ستاد استانی مقابله به کرونا تعطیل بود اما تا پیش از شیوع کرونا ، هر ساله از 25 اسفند ماه تا خاتمه ایام نوروز دستکم یک میلیون مسافر و توریست از بوستان های جنگلی غرب مازندران دیدن می کردند.

منبع: جام جم آنلاین

به "بوستان های جنگلی غرب مازندران روز طبیعت باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوستان های جنگلی غرب مازندران روز طبیعت باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید