خبرنگاران جهانگیری: خراسان رضوی در مقابله با کرونا عملکرد خوبی داشته است

به گزارش وبلاگ سال آرامش، مشهد-خبرنگاران- معاون اول رییس جمهوری گفت: بسیاری از تدابیری که برای مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی اتخاذ شده است نشان می دهد که مجموعه مدیریت این استان عملکرد خوب و به موقعی داشته است.

خبرنگاران جهانگیری: خراسان رضوی در مقابله با کرونا عملکرد خوبی داشته است

اسحاق جهانگیری عصر روز دوشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی، ضمن تبریک سال نو و عید مبعث پیامبر اکرم(ص) با اشاره به لغو برنامه سفر خود به بعضی استان های درگیر کرونا اضافه نمود: متأسفانه امکان حضور در این استان ها را پیدا نکردم چرا که همه موظف هستیم به توصیه ها و دستورالعمل های مسوولان بهداشت و درمان کشور عمل کنیم و ترددها و سفرهای خود را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی با اشاره به نقش تاریخی و پراهمیت استان خراسان رضوی و مشهد مقدس ادامه داد: استان خراسان رضوی از هر نظر استانی پراهمیت برای کشور است و مشهد نیز پایگاه اصلی مذهبی، دینی و فرهنگی است و مسایل این استان در حقیقت مسایل ایران است.

معاون اول رییس جمهوری با یادآوری این که مردم ایران همیشه علاقه مند هستند شروع سال جدید را در مشهد مقدس و در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) باشند گفت: متأسفانه سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا مردم این امکان را پیدا نکردند و نتوانستند به مشهد سفر نمایند که باید از همکاری مردم در این زمینه قدردانی کنیم.

جهانگیری همچنین از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی سراسر کشور و به خصوص پرسنل بیمارستان های خراسان رضوی قدردانی کرد و با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رییس بیمارستان امام رضا (ع)، رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و پزشکان و پرستاران این مراکز درمانی که به وسیله ویدئو کنفرانس دغدغه های خود را مطرح کردند اضافه نمود: از زحمات تک تک این افراد قدردانی می کنم و دست همه آنها را می بوسم.

وی همچنین استاندار خراسان رضوی را از مدیران پرکوشش، با تجربه و با انگیزه توصیف کرد و ادامه داد: بسیاری از تدابیری که برای مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی اتخاذ شده است نشان می دهد که مجموعه مدیریت این استان عملکرد خوب و به موقع داشته است.

او با اشاره به این که شیوع بیماری کرونا منجر به آسیب به بعضی مشاغل و کسب و کارهای خرد در کشور شده است ادامه داد: بسیاری از این کسب و کارها در مشهد مقدس در انتظار شروع سال نو و حضور زائران بودند اما متأسفانه بیماری کرونا باعث شد که کسب و کار این افراد آسیب ببیند که به آنها اطمینان می دهیم مدیریت استان و مدیریت ملی کشور برنامه ریزی هایی انجام داده است و تا حد زیادی این ضرر و زیان را رفع خواهد نمود.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که کرونا مسأله پیچیده ای است که حتی کشورهای عظیم و مدعی حل مسایل را نیز درگیر نموده است اضافه نمود: به لطف خدا و با کوشش مدیران و همراهی مردم توفیقات خوبی در زمینه مقابله با کرونا داشته ایم البته باید به این موضوع توجه کنیم که هرگاه سیاستگذاری های ما احتیاج به اصلاح داشته باشد باید به سرعت در این زمینه عمل کنیم.

جهانگیری با اشاره به پیشنهادات خوب استانداران که نمایندگان عالی دولت در استان ها هستند از استاندار خراسان رضوی خواست اگر مدیریت استان احتیاجمند اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های بیشتر برای مقابله با کروناست، پیشنهادات روشن خود را به رییس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه دهد.

وی با بیان این که ایران تنها کشوری است که با وجود تحریم های شدید بانکی و نفتی با این بیماری مقابله می نماید اضافه نمود: با وجود همه فشارها کوشش خواهیم کرد تا امکانات مورد احتیاج بخش پزشکی و درمانی کشور تأمین گردد چنانکه در روزهای گذشته واردات خوبی در این بخش اجرا شده و امیدواریم کمبودهای استان به زودی مرتفع گردد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه وزیر امور مالی و دارایی به عنوان تعیین استان خراسان رضوی تعیین شده است گفت: مباحث و موضوعات مطرح شده در این جلسه از سوی وی پیگیری خواهد شد و با هماهنگی همه دستگاه ها کوشش خواهد شد تا موضوع تأمین اعتبارات به ویژه پرداخت کارانه بخش پزشکی و پرستاری انجام گردد.

جهانگیری ادامه داد: امروز بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه 23 هزار میلیارد ریال برای بیمه سلامت اعتبار پرداخت شده و اگر لازم باشد شخصا این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا پرستاران و پزشکان کشور انگیزه لازم در ادامه مسوولیت خود را داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به محدودیت های اعمال شده برای سفر به مشهد گفت: وزیر راه و شهرسازی آمادگی خود را برای اجرای درخواست های دیگر مسوولان استان در این زمینه اعلام نموده است و خوشبختانه تسهیلات لازم برای انتقال اتباع خارجی و به ویژه برادران افغان به کشورشان فراهم شده است.

جهانگیری با اشاره به این که تصمیمات نهایی در مقابله با ویروس کرونا را ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اتخاذ می نماید اضافه نمود: تنها مرجع اخبار در این زمینه رییس جمهوری و یا وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هستند و نباید به منابع دیگر خبری اعتنا کرد.

معاون اول رییس جمهور در خاتمه با درخواست مجدد از مردم برای ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال بیماری گفت: حتما برای افراد غیرمسوول که به این موضوع کم توجهی می نمایند باید تدبیری اندیشیده گردد و دولت به دنبال راه چاره است و حتما در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

اعمال محدودیت های جدی در ورودی های استان خراسان رضوی

در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان غذا و دارو، معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان و نماینده سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند استاندار خراسان رضوی به وسیله ویدئو کنفرانس گزارشی از برنامه ریزی ها و اقدامات این استان برای مقابله با کرونا ارائه کرد و گفت: به محض آنکه خبر احتمال ورود ویروس کرونا به کشور اعلام شد ستادی برای برنامه ریزی و مقابله در این استان تشکیل شد.

علیرضا رزم حسینی اضافه نمود: تا پانزدهم اسفند ماه تمام آزمایشات تست کرونا به تهران ارسال می شد که دریافت نتیجه آن مستلزم زمان بود اما از 15 اسفند به بعد آزمایشگاه مشهد این امکان را پیدا کرد که تست کرونا در آن انجام گردد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به اینکه منبع اصلی انتشار این بیماری، اجتماعات و حضور افراد در جامعه است گفت: به وسیله گفت و گو با علما و روحانیت تصمیمات خوبی در مشهد مقدس برای تعطیلی اجتماعات مذهبی و نیز حرم مقدس رضوی اتخاذ و با این تدبیر از فاجعه احتمالی پیشگیری شد.

وی همچنین از اعمال محدودیت های جدی در ورودی های استان اطلاع داد و به تشریح گزارشی از اقدامات اجرا شده برای افزایش فراوری اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی پرداخت و گفت: خوشبختانه حدود 25 هزار تخت نقاهتگاه در سطح استان تدارک دیده شده تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی تشکیل ستاد پشتیبانی مردمی را از دیگر اقدامات استان برای مقابله با کرونا اظهار داشت و گفت: این ستاد پشتیبانی ضمن جمع آوری یاری های مردمی اقدامات رسانه ای و آموزشی به مردم استان را نیز در دستور کار خود دارد.

استاندار خراسان رضوی از کاهش جدی پروازهای فرودگاهی مشهد و نیز کاهش رفت و آمد قطار و ناوگان حمل و نقل در این استان اطلاع داد و با اشاره به اینکه شهر مشهد و اطراف حرم کاملا خلوت شده است از همکاری مردم در این زمینه قدردانی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رییس بیمارستان امام رضا (ع)، رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، شهردار مشهد، رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و نیز تعدادی از مدیران بخش پرستاری و پزشکان نیز در این ارتباط زنده تلویزیونی گزارشی از آخرین تعداد مبتلایان، بهبودیافتگان و جانباختگان ارائه نمودند و ضمن اشاره به احتیاجها و ضرورتهای بیمارستان های مشهد مقدس، پیشنهادات خود را برای بهبود فرایند مدیریت و مقابله با کرونا ارائه کردند.

طبق آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به 921 نفر افزایش یافته است که 553 نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 368 نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف روزهای 30 بهمن ماه 1398 تا چهارم فروردین ماه 1399 چهار هزار و 635 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند و در این مدت تا به امروز دو هزار و 973 نفر از شهفرایندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده اند.

همچنین دو هزار و 793 نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تا به امروز هزار و 535 نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته اند.

بنا بر این آمار تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده 113 تن اعلام شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جهانگیری: خراسان رضوی در مقابله با کرونا عملکرد خوبی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهانگیری: خراسان رضوی در مقابله با کرونا عملکرد خوبی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید